Als winkelen pure beleving wordt

|||||
||||| Foto: |||||
actueel

Roden kan trots zijn op Joy 2.0

RODEN – Afgelopen woensdag werd het openingsfeestje van Joy 2.0 gevierd. En bepaald geen lullig feestje na een klein verbouwinkje. De Bezu’s hebben iets heel bijzonders in Roden neergezet. Iets dat je moeiteloos in elke trendy stad van Nederland zou kunnen plaatsen: Joy 2.0. Waar winkelen pure beleving wordt. En waar Roden bijzonder trots op kan zijn.

Het is en blijft een kwestie van smaak, maar zonder anderen ook maar iets tekort te doen: Joy is de mooiste zaak van Roden. En wellicht wel van de omgeving. De bar van Loeks heeft er een plek gekregen. Het is én winkelen en beleven. Het is even zitten. Het is het vriendelijke en vakkundige personeel en het is het feit dat overal over nagedacht is. Over elk detail. ‘Ik ben bijna helemaal tevreden’, lacht Jeroen Bezu, die woensdag – samen uiteraard met pa Jannes en ma Jansje- bijkans een armblessure opliep door de gelukwensen die hem ten deel vielen. Dat ‘ bijna tevreden’, dat vertelt eigenlijk het hele verhaal. Want er is vast wel iets dat nog nét even beter kan en moet. En zeker weten dat dit straks gewoon aangepast wordt, of ondertussen al is. Aldus het aloude adagium dat als je iets doet, het vooral goed moet doen
De winkel is groter. Daarnaast is er meer ruimte voor opslag én vaart de klant wel bij die extra ruimte. Niet alleen wat betreft de collecties, maar ook wat betreft service. ‘Het is de bedoeling dat broeken straks- terwijl de klant wacht- korter gemaakt worden. Om maar een voorbeeld te noemen. Daardoor gaat de klant nóg meer tevreden naar huis. Service en gastvrijheid zijn enorm belangrijk tegenwoordig’, zegt Jeroen Bezu, die voor de opening de rode loper voor de gasten had uitgelegd en voor muziek – er stond een dj- had gezorgd. En natuurlijk kregen bezoekers bij de ingang een glaasje bubbels en ontbrak het bepaald niet aan een natje en een droogje.
Groter dus. Ruimer. Moderner. ‘Dit is echt van de jeugd hè’, lacht Jannes. En meteen wordt duidelijk dat het concept klopt. Voorbeeld: vrouwen winkelen ongestoord, de mannen zitten aan de bar en genieten van een drankje. En andersom. Het is voortaan geen straf meer om te winkelen. Om op zoek te gaan naar een nieuwe broek of een nieuw shirt. Het is gezellig. Het is beleven. Het is het nieuwe winkelen.
De Bezu’s kunnen trots zijn. En dat straalden ze uit. Klanten maakten woensdag bovendien gretig gebruik van de openingsactie, die twintig procent korting bood. En ondanks al die tevreden gezichten, maakte Jeroen zich toch nog een heel klein beetje zorgen. ‘Om m’n zus Pascal. Ze komt morgen terug van vakantie. En als er één iemand kritisch is. dan is zij het wel, haha.’

|||||

UIT DE KRANT