‘De kwaliteit van de bands moet omhoog’

|||||
||||| Foto: |||||
actueel

Jaarbeurs legt de lat hoger en past volume aan

RODEN – Misschien dat veel mensen het niet eens echt opgevallen was. De commissie amusement van de Jaarbeurs van het Noorden echter wél. Vorig jaar waren zij niet geheel tevreden over de kwaliteit van de bands. Dat moet dit jaar anders. ‘En als de voortekenen niet bedriegen, dan lukt dat’, zegt Lucas Schoonbeek. Schoonbeek vindt het lastig om aan te geven waar het vorig jaar aan schortte. ‘Op de één of andere manier paste het niet. Het liep niet. Daar waren we niet tevreden over en dat trekken we ons zelf als commissie behoorlijk aan. We willen de mensen kwaliteit bieden en wij vonden dat dit de vorige editie niet helemaal gelukt is’, laat Schoonbeek weten.
Die kwaliteit staat er dit jaar wel. Op zaterdag bijvoorbeeld met Beat It, al voor het derde jaar op rij te gast in Roden. ‘Zij horen bij de Top 5 van beste coverbands van Nederland’, zegt Lucas. ‘Ze spelen bovendien ook de muziek van nu.’ De organisatie past dit jaar ook de volumeregeling in het Paviljoen aan. ‘Jesper Schelling doet dat. Het is een te technisch verhaal, maar het Paviljoen moet geen discotheek worden. Mensen moeten nog gewoon met elkaar kunnen praten. Op de één of andere manier zal het geluid anders ‘ingehangen’ worden.’
Vangrail is op maandagavond terug in Roden. ‘Ze zijn in het verleden een aantal jaren geweest. Daarna besloten ze steeds meer eigen repertoire te brengen, nu is het weer die geweldige coverband zoals veel mensen die in Roden kennen. Vangrail brengt weer een geweldige show. Zelf zijn ze blij straks weer in Roden op te treden. Zanger Reinout liet al weten dat het wat ‘als thuiskomen’ voelt.’, zegt Lucas. Ook bijzonder wordt het optreden van The Euro’s, op woensdagavond. ‘Dat zijn maar drie mannen op een heel groot podium. Maar ondanks hun minimale bezetting wordt het een grote show’, belooft Lucas. The Euro’s maakt hun debuut in Roden op de woensdag dus, doorgaans de avond dat met name Roners nog een keer massaal naar het Paviljoen komen. ‘We hebben de bands live aan het werk gezien. Zeker na vorig jaar leggen we de lat hoog. We denken met deze drie bands een dijk van een programma te hebben staan. Daar kunnen de mensen gewoon vanuit gaan’, zegt Schoonbeek.
Sponsoring
Wie vanavond (dinsdag) langs de banen van GC Holthuizen in Roden rijdt, ziet tal van mannen en vrouwen die ‘proberen’ te golfen. Dat zijn leden van de Businessclub van de Jaarbeurs, die dan deelnemen aan de jaarlijkse golfclinic, altijd een schot in de roos. ‘Bedrijven die lid van de Businessclub zijn, nodigen we tenminste drie keer per jaar uit. Voor een golfclinic, een proeverij en bij de sponsorborrel bij de opening van de Jaarbeurs. Dat bijna alle sponsoren ons trouw blijven, doet ons ontzettend goed. Ze dragen ons een warm hart toe. Wat ze verder aanspreekt is dat we voor alle doelgroepen iets organiseren’, zegt Lucas, daarmee doelend op onder meer de Mini Missverkiezing voor kinderen, de korenmiddag en de middag voor senioren. ‘Dat wordt wel eens vergeten. Dat doen we om zo alle doelgroepen iets te bieden’, zegt Lucas, die nu al uitkijkt naar vrijdag aanstaande. Dan namelijk wordt de vloerbedekking in het Paviljoen gelegd. Als altijd een heerlijk klusje.

|||||

UIT DE KRANT