De Zuivelhoeve en de kracht van het kleine

image

RODEN – Vorig jaar won De Zuivelhoeve de hoofdprijs in de uitverkiezing ‘Het Beste Bedrijf van Noordenveld’. Ook dat was niet geheel toevallig. Bas Feenstra ging voor de winst en ook hem was geen moeite teveel. Hij huurde zelfs een stemhokje bij de gemeente en deelde gratis toetjes uit in ruil voor een stem. Belangrijkste bleek echter gewoon zijn winkel. Het aanbod was en is bijzonder gevarieerd en bij Bas is de klant nog echt koning. Zo kwam er een mevrouw in de zaak juist op het moment dat de jury langskwam. Ze bestelde kaas en bij de kassa bleek ze haar pinpas te zijn vergeten. ‘Betaal dan de volgende keer maar’, zei Bas. De Zuivelhoeve is nog zo’n ‘ouderwets’ winketje. Ouderwets in de goede zin van het woord. Waar het lekker ruikt, waar je spontaan trek krijgt. Heksenkaas, nootjes, worst en zeker ook de innige samenwerking met lokale bedrijven waren andere redenen waarom De Zuivelhoeve vorig jaar won.