Géén Missverkiezing tijdens Rodermarkt

Afbeelding
actueel

‘Verkiezing past niet meer in regionaal programma’



RODEN – De Stichting Jaarbeurs Roden heeft besloten de Missverkiezing niet meer als Rodermarkt-onderdeel in het programma op te nemen. De Mini Missverkiezing gaat echter wél door. ‘De Missverkiezing begon ooit als een regionale wedstrijd’, licht André Brasse namens het bestuur toe. ‘Maar de afgelopen jaren kwamen de deelnemers en winnaars vaak al niet meer uit de regio. We hebben ons de vraag gesteld of een dergelijke verkiezing op deze manier nog wel past. Wij denken dus van niet.’


En zo komt er een einde aan de verkiezing van Miss Noord. De Mini Missverkiezing is een ander verhaal. ‘Daar doen eigenlijk alleen maar meisjes uit de regio mee. Je ziet ook dat de mensen dat hartstikke leuk vinden. De trainingen vooraf zijn bijvoorbeeld onvergetelijk. Catwalktraining van een échte Miss, dat vinden ze vaak heel leuk’, aldus André. Dat de Rodermarkt voortaan geen Miss Verkiezing meer heeft, zal even wennen worden. Toch zag het bestuur geen andere keuze. ‘Het koste klauwen geld en tijd. Het kon nog wel uit hoor, maar het leverde te weinig op. Nu zijn we bezig met een alternatief programma. Dat belooft hartstikke leuk te worden. We willen het regionale karakter weer wat oppompen. De Missverkiezing verdwijnt weliswaar wel, maar we krijgen er een mooi programma voor terug.’


Ondertussen lopen de aanmeldingen voor de Mini Missverkiezingen al mooi door. ‘Dat gaat de goede kant op’, beaamt Brasse. ‘Maar er kunnen nog meer meisjes bij. Hoe meer hoe beter. We merken dat de kinderen het zelf heel leuk vinden en ze nemen veel bekijks mee. Aanmelden kan via www.jaarbeursroden.nl.’


Verder is men natuurlijk druk bezig met het werven van standhouders op de Noorderexpo. ‘We hebben een mooi acquisitieteam’, zegt André. ‘Dit jaar hebben we als thema voor Jong en Oud gekozen. We willen simpelweg wat meer jongeren naar de Noorderexpo krijgen. Dat doen we door ze via Facebook en Instragram te bereiken, maar zo heel eenvoudig is dat niet. Toch horen we graag hun mening. Wat willen zij zien op de Noorderexpo? De jeugd moet de beurs herontdekken. Vorig jaar hoorden we positieve reacties van jonge gezinnen die eigenlijk nooit binnenkwamen, maar het nu toch heel mooi vonden. Ze moeten die drempel over en wij willen graag weten hoe.’


In ieder geval kijkt het bestuur hoe zij dit jaar een aantal ‘nieuwe’ bedrijven kan werven. Denk hierbij aan bedrijven die drones verkopen. ‘Het begint al echt te bruisen. Er zijn tal van ideeën en we gaan kijken wat haalbaar is’, zegt André, die verder nog kan melden dat er een nieuw goed doel aan de expo verbonden is. ‘Dit jaar is dat ReShare. De oprichter hiervan komt uit Roden en het doel past perfect bij onze expo. Daarnaast zijn we met een nieuwe hoofdsponsor bezig. Wie dat is? Dat moet ik nog even geheimhouden. We zijn in ieder geval volop bezig!’


Bedrijven en ondernemers die geïnteresseerd zijn om op de altijd goed bezochte Noorderexpo hun opwachting te maken, kunnen zich eveneens via www.jaarbeursroden.nl aanmelden.

UIT DE KRANT