Kom in beweging met de avond4daagse home edition

Afbeelding
actueel

RODEN – Een Avond4daagse zoals voor corona, zit er momenteel niet in nu alle evenementen tot 1 juni zijn afgelast. De organisatie van de Avond4daagse Roden kijkt daarom naar alternatieve mogelijkheden. Dat is de avond4daagse ‘home edition’ geworden. Tussen 29 maart en 30 juni 2021 kan iedereen op eigen gelegenheid met een vriendje of vriendinnetje, sportmaatje of het gezin vier avonden lopen.


Vanaf half maart kunnen ouders hun kinderen en zichzelf inschrijven voor de avond4daagse. De kosten van deelname zijn 6,50 euro. Vervolgens kunnen zij de app eRoutes downloaden, die iedere dag de keuze biedt uit drie verschillende routes. Er kan gekozen worden uit routes van 2,5, 5 of 10 kilometer, die op ieder willekeurig punt in Nederland kunnen beginnen.


‘Het is voor ons ook nieuw en spannend om met deze app te werken,’ vertelt Arno Kakkenberg, voorzitter van de avond4daagse Roden. ‘De wandelbond is de centrale organisatie die dit aanbiedt. Wij faciliteren de inschrijving, communicatie en medailles.’


Vorig jaar trok de alternatieve avond4daagse 160 deelnemers, voor dit jaar hoopt Kakkenberg op maar liefst 500 wandelaars. Ook voor mensen die liever niet in grote groepen wandelen is de home edition van de Avond4daagse geschikt. ‘Vorig jaar kregen we de terugkoppeling dat deze versie van de avond4daagse ook prettig is voor mensen met autisme, mensen met honden en wandelaars die liever alleen lopen. Dan is dit een mooie oplossing,’ zegt Kakkenberg hierover.


Deelnemers kunnen de vier dagen lopen in de periode tussen 29 maart en 30 juni 2021. Om de avond4daagse toch een uitdaging te laten blijven is het wel de bedoeling dat de vier dagen in maximaal twee weken worden gelopen. ‘Een groot evenement en een gezamenlijke ontvangst met de brandweer en muziek, waarbij ouders en grootouders met bloemen langs de kant van de weg staan op de laatste avond, is dit jaar niet mogelijk. Wel komen we na afloop persoonlijk een medaille uitreiken en ook krijgen deelnemers het gebruikelijke armbandje, dat wordt gesponsord door Media Totaal Noord,’ vertelt Kakkenberg.

UIT DE KRANT