‘We hebben er heel veel nieuwe klanten bij gekregen’

|
| Foto: |
actueel

Verkiezing ‘Het Beste Bedrijf van Noordenveld’ start volgende week

RODEN - Het is een titel die je niet maar zo even aan komt waaien. Sterker nog, je moet er enorm je best voor doen, wil je echt de allerbeste zijn. Bereid zijn om tot het uiterste te gaan. Een goed product in huis hebben, is niet voldoende. Klanten willen ook nog eens goed geholpen worden door vriendelijk en deskundig personeel. Maar de beste zijn, dat wil iedereen wel. Daarom staan heel veel bedrijven in Noordenveld te trappelen om de uitdaging aan te gaan tijdens de derde ‘Het Beste Bedrijf van Noordenveld’ verkiezing, georganiseerd door De Krant. En de klanten mogen het zeggen: zij kunnen stemmen op hun favoriete winkel. De race om het Beste Bedrijf van Noordenveld 2015 is begonnen.

Het Beste Bedrijf van Noordenveld. Je zal het maar zijn. Meer dan alleen een eretitel. Véél meer. Daarover weet Bas Feenstra van de Zuivelhoeve maar al te goed mee te praten. Op zijn gevel prijkt een enorme banner waarop staat dat De Zuivelhoeve Noordenveld’s beste bedrijf van 2014 is. En leverde de ondernemer een hoop nieuwe klanten op.

“Een mooiere reclame kun je niet krijgen hè”, roept Bas Feestra van de kaas- en delicatessenwinkel enthousiast. “Echt, overal kwamen ze vandaan. Nieuwsgierige mensen die toch wel eens wat andere spulletjes wilden proberen. Een speciaalzaak heeft natuurlijk de naam duurder te zijn dan de super. Van dat vooroordeel kwamen veel mensen terug merkten we. We hebben er zóveel nieuwe klanten bij gekregen. En niet alleen uit Noordenveld, maar ook daarbuiten. Mensen die bereid zijn om even te rijden voor iets lekkers bij de borrel.” Nu nog steeds wordt de ondernemer herinnerd aan zijn welverdiende eretitel. “Het gebeurt dat mensen hier voor de zaak langsrijden, hun autoraampje naar beneden draaien en roepen: ‘Hey Bas! Nog gefeliciteerd hè!’ Nou, dat geeft wel een enorme kick hoor!, zegt de ondernemer die ook in dezelfde zin zegt dat het niet allemaal vanzelf gaat om de beste te zijn. “Niets gaat zomaar. Dat we kwalitatief hoogwaardige en bijzondere producten verkopen weten we. Daarin proberen we ons juist te onderscheiden. Maar om een klant aan je binden, daar komt veel meer bij kijken. Met ons enthousiasme probeerden we de klanten te triggeren om een stem uit te brengen. Zonder ze over te halen natuurlijk, want dat werkt niet. Via de gemeente huurden we een stemhokje. Daar werd ontzettend leuk op gereageerd. En natuurlijk weet je dan niet of ze op jouw zaak stemmen. We willen ze niet over de streep trekken. Vrijheid voor alles. Als dank voor het meedoen trakteerden we de stemmer op een lekker toetje. Alle bonnetjes verzamelden we in een grote emmer die we vervolgens naar De Krant hebben gebracht. Nou ja, en daar rolden we uiteindelijk als winnaar uit. Daar ben ik waanzinnig trots op. Het is toch een teken dat je als winkel gewaardeerd wordt bij je klanten. Of ik nog tips heb voor deelnemende bedrijven? Verzin iets origineels! En: zet Twitter en Facebook in. Social Media werkt! Maar een creatieve en enthousiaste geest is natuurlijk de basis”, aldus Feenstra.

Volgende week begint het dus. Dan kunnen weer stemmen uitgebracht worden. In de winkels vooral, waar bonnetjes ingevuld kunnen worden. Vanaf volgende week kan ook weer online gestemd worden. Uit de inzendingen worden de vijf bedrijven met de meeste stemmen gehaald. Die vijf worden vervolgens door de inmiddels ervaren jury bezocht. Zij bepalen wie de winnaar wordt.

 

|

UIT DE KRANT