‘Op deze manier heeft een consumentenbeurs zeker toekomst’

Lokale ondernemers tekenen voor horeca in Jaarbeurs
RODEN –Dat het anders moest met de Jaarbeurs, dat was al wel duidelijk. Niet dat de formule niet deugde, maar tijden veranderen. De tijden dat mensen naar de beurs gingen en bij elke stand een pen, sticker of tasje in ontvangst namen en daarmee een leuke dag hadden, ligt mijlenver achter ons. De wereld is veranderd, de consument wil gewoon iets anders. En dus zijn, zo liet André Brasse namens het bestuur al weten, aanpassingen gedaan aan de Jaarbeurs. Met onder meer een andere opstelling van de tenten. De beurs heeft nu een meer open karakter. Er wordt gewerkt met thema’s en er is meer entertainment in de beurs zelf. Ook anders is de routing. Liep je voorheen heen en terug hetzelfde rondje, dat hoeft nu niet meer. Je tanden bleken of de nagels laten doen? Kan allemaal op de Jaarbeurs. Wat verder opvalt, zijn de modeshows en een nieuw en fris aanbod van standhouders. Ook nieuw is het horecaplein. Ook daar moet het als het aan de organisatie ligt, langer ‘onrustig’ blijven. En dus staat er straks wat. De bekende zeecontainer van Heineken bijvoorbeeld (Brand Bier in dit geval) met acht speciale biertjes op de tap. De rest van de horeca in de beurs wordt ingevuld door lokale ondernemers, die ook meedachten hoe het een en ander beter aan te kleden en vooral gezelliger te maken. ‘Vorig jaar is al een eerste stap gezet, dit jaar kunnen we spreken van weer een reuzenstap. Wilner doet mee, net als de Zuivelhoeve. Ook Koffielust is van de partij, net als Cruwijn. Op het sfeervolle horecaplein op de beurs worden goede, bijzondere wijnen geschonken. Er zijn speciaalbieren. Tapas. Het gaat allemaal een beetje Spaanse sferen krijgen. Daarnaast is er gewoon veel meer te doen op de beurs. Het is minder statisch, ook op het podium. Op zaterdag (16.00 uur) en dinsdag (14.00 uur) treedt Ted Pickman op, verder zijn er op vrijdag twee modeshows en zijn er op maandag van 19.00 uur tot 22.00 uur ‘Modeflitsen’ en is er ook ander entertainment. Maandagavond wordt de Ibiza Night. De heerlijke hapjes en drankjes zorgen er wel voor dat mensen langer blijven hangen op de beurs. Daar zijn we van overtuigd’, zeggen Lucas Schoonbeek en André Brasse. Beiden menen dat een consumentenbeurs wel degelijk toekomst heeft. ‘Op deze manier wel. Je moet wel voor duidelijkheid gaan. Thema’s kiezen en een brede doelgroep kunnen bedienen. Dat en onze eigen lokale invulling moeten van de Jaarbeurs weer een fris evenement maken.’