Rabo-tieners bij ‘Vlogspiratie’

Afbeelding
actueel
REGIO -– ‘Vlogspiratie’: het event dat Rabobank Noordenveld West Groningen organiseerde voor hun jonge klanten tussen de 10 en de 15 jaar was een groot succes. De bekende YouTubers Kelvin en Peter van de Cinemates, Jiami en Amber Roos gaven de jonge Rabo-klanten tips over hoe je online succesvol kunt ondernemen en deelden daarbij ook hun eigen ervaringen.
Op een boeiende manier weten de YouTubers de jongeren te bereiken. De tieners in de zaal hangen aan hun lippen. Gelukkig is er ruim gelegenheid om vragen te stellen. De jongens rennen door de zaal om zoveel mogelijk jongeren aan het woord te laten. Ondertussen licht de zaal op van alle beeldschermen waarmee de kinderen hun idolen en zichzelf vastleggen op de gevoelige plaat. Filmen, fotograferen, selfies maken en dan direct posten op Instagram of Snapchat. Zo gaat dat tegenwoordig, want iedereen is een idool. Wie dat sinds kort ervaart is Amber Roos, zij maakt filmpjes op de app Musical.ly. Een muzikale app waar je als het ware zelf optreedt in een videoclip. Amber heeft in korte tijd al meer dan 285.000 volgers. Na het optreden sluiten de tieners aan in de rij voor een Meet & Greet met één van de beroemdheden. Zij nemen ruim de tijd voor selfies, handtekeningen en nog meer vragen van de kinderen. Het online ondernemen is iets dat voor veel kinderen tot de verbeelding spreekt. Naast het feit dat ze opkijken tegen de beroemdheden die zij op hun telefoon bekijken, willen ze ook weten hoe zij zaken hebben aangepakt. Welke skills heb je nodig? Hoe moet je beginnen? Dat zijn vragen de vragen die op deze leerzame middag zijn beantwoord. Leren ondernemen, doe je samen met de Rabobank.  Foto: Aernout Steegstra, Rudie Wiersma Fotografie Zuidhorn.
 
 
 

UIT DE KRANT

Lees ook